Klantenservice
1 Vragen over producten
1.1 Compleetheid pakketten
Mozaïekpakketten voor kinderen tot 14 jaar:
Alle kinder-mozaïekpakketten zijn compleet met alle onderdelen en hulpmiddelen die nodig zijn om het werkstukje te maken. Het enige waar u voor hoeft te zorgen is een tafelkleed. Voor de mozaïekpakketten geldt dan ook dat steentjes en voegsel reeds in het pakket zitten. Bij alle pakketten zit er 1 flesje mozaïeklijm bijgevoegd. Dus elk kind heeft een eigen flesje lijm, wat ruim voldoende is voor het maken van het werkstuk.

Mozaïekpakketten voor volwassenen:
De mozaïekpakketten voor volwassenen bevatten alle benodigde materialen en hulpmiddelen, m.u.v. een eventueel benodigde mozaïektang. Indien een mozaïektang nodig is om het getoonde werkstuk te maken, wordt dat duidelijk in de omschrijving vermeld. U kunt een mozaïektang eventueel extra bijbestellen als los artikel.
1.2 Tijdsduur maken kunstwerkjes

Het maken van de verschillende kunstwerkjes voor kinderen neemt ca. 2,5 - 3 uur in beslag (uiteraard kan dit verschillen per leeftijd). De tijdsduur voor de mozaïekpakketten voor volwassenen duurt overwegend wat langer, maar hoeft in de regel ook niet binnen een korte tijdspanne klaar te zijn.

Tijdsduur kinderpakketten (incl. "hechtpauze" van ca. 45 minuten):

* LOVE ca. 2,5 - 3 uur
* Gekko's ca. 2,5 - 3 uur
Fotolijstjes ca. 2,5 - 3 uur
Spiegels ca. 2,5 - 3 uur
Vlinders ca. 2 - 2,5 uur
Letters ca. 2,5 - 3 uur
Dienbladen ca. 2,5 - 3 uur
Dolfijnen ca. 1,5 uur
Waxinelichthouders ca. 2,5 - 3 uur
Wandbordjes ca. 2,5 - 3 uur
Fotolijstjes set/2 ca. 2 - 2,5 uur per 2 stuks

1.3 Stijgende prijzen door Corona....

Door corona worden veel grondstoffen duurder. Zo kregen wij in april '21 een prijsstijging op de mozaïeklijm van 7%, stegen verpakkingsmaterialen ca. 10%, glasmozaïek stijgt ook mondjesmaat en als klap op de vuurpijl steeg MDF (veelal gebruikt voor achtergrondjes) zelfs met 30%! Zeevracht(-kosten) uit China is ook absurd gestegen, waardoor we vrezen dat onze Variosteentjes óók in prijs zullen gaan stijgen.

Hierdoor hebben wij inmiddels een aantal prijzen moeten verhogen. Voor een aantal andere producten gaat dat zeer waarschijnlijk ook nog gebeuren, maar daarvan hebben we nog genoeg voorraad tegen de oude inkoopprijzen.

Wij hopen dat die prijsstijgingen ooit nog terug gaan naar het normale niveau, maar zekerheid hebben we daar uiteraard niet over.

De prijzen die in de webshop staan zijn uiteraard de actuele prijzen. Maar die kunnen op zekere tijd ineens verhoogd zijn. Bestel daarom tijdig en laat u niet verrassen.

1.4 Gebruikte soorten lijm
De gebruikte lijmsoort is mozaïeklijm. Deze lijm is kindvriendelijk en uitwasbaar, mits niet ingedroogd.

De speciaal voor Cristallo gefabriceerde mozaïeklijm wordt geleverd in een handzame tube van 55 gram. Zeer gebruiksvriendelijk en hygiënisch dus; voor kinderen heel belangrijk!

Cristallo-mozaïeklijm is sneldrogend.
1.5 Kan ik de letterpakketten ook een andere kleurencombinatie krijgen?
Jazeker! Alle letters zijn, naast de 4 standaard kleurcombinaties, ook verkrijgbaar met de kleurenmix van 12 kleuren of specifieke kleuren. Wilt u slechts enkele specifieke kleuren in de mix, dan kunt u kiezen uit de 12 kleuren mozaïeksteentjes die we aanbieden.
 
Bestellen van letters met "afwijkende" kleuren:
Plaats de gewenste letters in één van de 4 standaard kleurencombinaties in uw winkelwagentje. Bij het afronden van uw bestelling verschijnt er een opmerkingenveld. Vermeld daarin duidelijk welke letters u in een andere kleurencombinatie wenst en uiteraard in welke kleurencombinatie.
1.6 Drogen van mozaieklijm
Cristallo gebruikt voor alle mozaiekpakketten een sneldrogende, eigen merk mozaïeklijm. Onze mozaïeklijm zorgt er voor dat de mozaïeksteentjes snel hechten aan het oppervlak. Afhankelijk van het soort oppervlak/knutselpakket is de droogtijd van de lijm 30 tot 60 minuten. Daarna kan er pas ingevoegd worden.

Bij elk pakket op deze website staat vermeld hoe lang de droogtijd is. Uiteraard staat dit ook vermeld in de werkbeschrijving die bij het product wordt toegevoegd.
1.7 Invoegen van mozaiek-werkstukjes
Ook voor de kinder-mozaïekpakketten geldt dat de kinderen zelf het mozaïek-werkstukje kunnen invoegen. Het invoegen wordt vaak als het leukste onderdeel door de kinderen beschouwd. Afhankelijk van de leeftijd kan een oudere soms het beste het voegsel verdunnen (werkwijze staat in de werkbeschrijving vermeld).
1.8 Drogen van voegsel
Het voegsel van de mozaïek-werkstukken zal alles bij elkaar een dag duren voordat het zijn mooiste resultaat heeft. U kunt eventueel, als alles goed uitgehard en droog is, met een doek met azijn over het geheel gaan om de mozaïeksteentjes optimaal te laten glanzen.
2 Contact / Routebeschrijvingen
2.1 Telefoonnummers

Cristallo is van maandag t/m zaterdag te bereiken op de volgende telefoonnummers: 013-4553960 en 06-20848755 (ook 's-avonds).

Indien u onze voicemail krijgt, spreekt u dan s.v.p. uw bericht in, wij bellen u z.s.m. terug.

2.2 E-mailadres
Cristallo is te bereiken via de volgende e-mailadressen:
[email protected]
[email protected]

U ontvangt altijd binnen 1 werkdag een reactie.
2.3 Routebeschrijvingen
Indien u uw bestelling bij ons ophaalt, kunt u uit onderstaande routebeschrijvingen kiezen.

Ons adres is:
Voormolenerf 7, 5012 HR, Tilburg

Voor uw gemak hierbij ook ons telefoonnummer: 013-4553960

Routebeschrijving vanuit 's-Hertogenbosch:
* Volg de N65 richting Tilburg
* Neem afslag Tilburg-Noord / Efteling
* Stoplichten rechtsaf, de rondweg op
* Bij stoplichten direct ná BP-pomp linksaf richting Tilburg-Noord
* Volgende stoplichten rechtdoor
* 2e weg rechtsaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.


Routebeschrijving vanuit Eindhoven:
* Volg de A58 richting Tilburg
* Neem afslag Tilburg-Noord / Efteling
* Einde afslag draait u de rondweg op
* Bij stoplichten direct ná BP-pomp linksaf richting Tilburg-Noord
* Volgende stoplichten rechtdoor
* 2e weg rechtsaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.


Routebeschrijving vanuit Waalwijk:
* Volg de N261 richting Tilburg
* Rijd door tot 1e grote kruispunt in Tilburg, linksaf richting Tilburg-Noord (Heikantlaan)
* Na enkele kilometers volgt een flauwe bocht naar links (let op: 2 flitskasten!). Ná deze bocht, 2e weg linksaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.


Routebeschrijving vanuit Tilburg (Reeshof):
* Langs Hornbach, over industrieterrein Kraaiven, richting Tilburg-Noord . Steek de midden-Brabantweg over richting Tilburg-Noord (Heikantlaan)
* Na enkele kilometers volgt een flauwe bocht naar links (let op: 2 flitskasten!). Ná deze bocht, 2e weg linksaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.

KAART WEERGEVEN


3 Bestellen / Afrekenen
3.1 Moet ik me registreren om te bestellen?
Om te bestellen hoeft u zich niet te registreren, u kunt ook als "gast" bestellen. Uiteraard dient u uw gegevens wel aan ons kenbaar te maken in het bestelproces. Deze zijn in dat geval éénmalig.

Wanneer u als geregistreerde bezoeker bekend bent op onze site, hoeft u bij eventueel volgende bestellingen niet wederom al uw gegevens in te voeren. Tevens krijgt u als geregistreerde gebruiker toegang tot een aantal extra features.
3.2 Hoe kan ik bestellen?
Bestellen

Bestellingen ontvangen wij bij voorkeur via onze webshop, om misverstanden te voorkomen. U kunt de gewenste artikelen selecteren, aantallen eventueel aanpassen en in de winkelwagen plaatsen.

Wanneer alle gewenste artikelen in de winkelwagen staan, rondt u de bestelling verder af. Volgt u daarbij de stappen die aangegeven worden.

De door u verstrekte (adres-)gegevens worden uiteraard alléén door ons gebruikt voor het verwerken van de bestelling. Het spreekt voor zich dat wij uw gegevens nimmer aan derden zullen verstrekken!

Wij ontvangen graag geen bestelling via de telefoon, dit om misverstanden te voorkomen. Mocht u niet via de webshop willen of kunnen bestellen, stuur dan uw bestelling per e-mail naar ons toe.

Direct na het bestelproces (via de webshop) krijgt u de keuze hoe u wenst te betalen.
3.3 Hoe kan ik afrekenen?

Cristallo Mozaïekplezier biedt de volgende betaalmogelijkheden:
- iDeal
- Internetbankieren
- Bankoverschrijving
- Paypal
- Maestro
- Visa
- Mastercard
- Contant bij afhaling


Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u direct per e-mail de orderbevestiging. Wanneer u met telebankieren of een handmatige overschrijving betaalt, vermeldt u bij betaling uw ordernummer. Het IBAN-nummer van Cristallo is: NL56 RABO 0126926069. Alle betaalgegevens staan ook op de orderbevestiging.

Direct na het bestelproces krijgt u automatisch de keuze voor wijze van betaling en kunt u, afhankelijk van uw keuze, uw betaling verrichten. Veilig, correct en supersnel.

Na uw betaling keert u terug naar www.mozaiekpakket.nl.

3.4 Kan ik op rekening kopen?

Voor onderwijsinstellingen en aanverwante organisaties kunnen wij toestemming geven om op rekening te kopen. Wilt u hiervan gebruik maken?

Bel ons dan even met uw verzoek, telefoonnummer 013-4553960 of 06-20848755. Wij kunnen uw verzoek dan direct in behandeling nemen en evt. al direct toestemming geven. U kunt eventueel ook een e-mail aan ons sturen; in dat geval ontvangt u in elk geval binnen 1 dag onze reactie per e-mail.

Mochten er evt. vragen zijn, dan vernemen wij ze ook graag.

3.5 Ik heb mijn betaling afgebroken, wat nu?
Wanneer u na het bestelproces heeft gekozen om direct aansluitend te betalen (bijv. met iDeal) en u heeft de betaling afgebroken, kunt u het betalingsproces evt. herhalen door in uw account naar "Mijn bestellingen" te gaan. Vervolgens klikt u achter betreffende bestelling op "bekijken". In het volgende scherm kunt u uw betaling opnieuw uitvoeren.

U kunt uw afgebroken betaling evt. ook per bankoverschrijving of internetbankieren verrichten. Deze betalingen kunnen 1 - 3 dagen onderweg zijn voordat wij deze hebben ontvangen. Hier dient u uiteraard rekening mee te houden.
3.6 Andere naam ontvanger bij overschrijving?

Indien u uw betaling doet middels een overschrijving per internetbankieren, ziet u dat de tenaamstelling van ons rekeningnummer staat op "Phocas". Dat is juist; Phocas is de overkoepelende naam van ons bedrijf waaronder onze webshops vallen. 

3.7 Ik kan het gewenste aantal niet bestellen
Wanneer u van een bepaald product méér wenst te bestellen dan wij op dat moment op voorraad hebben, dan kunt u niet meer dan het op voorraad zijnde aantal bestellen. Bij het ophogen van het aantal door u in de winkelwagen stopt het bij het maximum aantal te bestellen van dat product.

Wanneer een product tijdelijk niet op voorraad is, zal het product in principe niet getoond worden in de shop. Bestelde producten zijn altijd op voorraad en worden direct geleverd als u deze in de shop kunt bestellen.
4 Verzending / Levering
4.1 Hoe snel leveren jullie?

Wij verzenden uw bestelling binnen 1-2 dagen na ontvangst van uw betaling. Zodra wij uw bestelling bij PostNL of DHL hebben aangeboden, verneemt u dit van ons per e-mail. Zodoende weet u precies wanneer het onderweg is.

4.2 Moet ik thuis zijn om het pakket aan te nemen?

Cristallo verzendt alle bestellingen per PostNL of DHL. Zij bezorgen van dinsdag t/m zaterdag, normaliter 1 dag nadat wij het pakket bij hun hebben aangeboden.

U hoeft niet speciaal aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. In bijna alle gevallen proberen PostNL en DHL, bij afwezigheid van u, het pakket bij één van de buren af te geven.

Mochten zij het pakket nergens aan kunnen bieden, dan wordt uw pakket max. 7 dagen bewaard bij het dichtstbijzijnde Afhaalpunt van PostNL resp. DHL, waar u uw pakket op kunt halen. Uiteraard ontvangt u van hun een bericht op welk afhaalpunt uw pakket ligt.

Let op: per 1 juli 2022 stopt PostNL géén briefje meer in de brievenbus als zij het pakket niet bij u hebben kunnen afgeven. Gelieve middels onderstaande track&tracecode te checken waar het pakket is afgegeven of op welke locatie het afgehaald kan worden.

4.3 Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij maken uitsluitend gebruik van verzending per PostNL en DHL.

4.4 Kan ik ook op een vakantie-adres laten bezorgen?

Wij kunnen uw bestelling naar uw vakantie-adres sturen. Informeer wel van tevoren bij het vakantiepark of dat bij hun is toegestaan en vraag naar het exacte afleveradres. Licht ze, na uw bestelling, even in wanneer het pakket zal worden bezorgd (zie hiervoor het track&tracebericht dat u ontvangt na verzending door ons).

4.5 Kan ik mijn bestelling ook op een pakketpunt afhalen?

U kunt tijdens het afronden van uw bestelling een verzendoptie kiezen, waarbij u uw bestelling zelf afhaalt bij een afhaalpunt van DHL. Zodra u daarvoor kiest, worden er enkele mogelijke afhaalpunten getoond waaruit u de gewenste kunt selecteren. Zodra uw bestelling daar is bezorgd ontvangt u daarvan een e-mail.

4.6 Zijn de verzendkosten per product of per bestelling?




De verzendkosten zijn per bestelling:

a) Verzendkosten Nederland:
Bij bestellingen tot € 70,00 wordt € 6,95 verzendkosten in rekening gebracht.
Bestellingen vanaf € 70,00 worden gratis naar u verzonden.

b) Afleveradressen binnen België, Luxemburg en Duitsland:
Bij bestellingen tot € 70,00 wordt € 9,99 verzendkosten in rekening gebracht.
Bij bestellingen vanaf € 70,00 wordt € 5,00 verzendkosten in rekening gebracht.

4.7 Kan ik ook afhalen bij jullie?
U kunt ook artikelen afhalen bij ons, echter alléén op afspraak.

U dient uw bestelling via de webshop te plaatsen zodat we deze van tevoren klaar kunnen zetten voor u. Bij uw bestelling kunt u aangeven dat u het komt afhalen in Tilburg. Uiteraard zijn er dan geen verzendkosten van toepassing.

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u binnen 1 dag reactie van ons om een afhaalmoment af te spreken.

Indien u er voor kiest om te betalen bij afhalen, dient u er rekening mee te houden dat u bij ons niet kunt pinnen. Betaling dient dan dus contant te geschieden.
5 Over Cristallo
5.1 Waar vind ik reviews over jullie?

Alle klanten ontvangen 1-2 weken na hun bestelling een verzoek om een review te geven. Dit loopt via Webshop Keurmerk waar wij bij aangesloten zijn.

Alle verzamelde reviews over Cristallo vindt u onder deze link.

5.2 Heeft Cristallo ook een winkel die ik kan bezoeken?
Cristallo is enkel een webwinkel (uiteraard kunnen bestellingen wel afgehaald worden op afspraak). Mede daardoor kunnen wij de prijzen ook laag houden. Door onze unieke samenstelling zijn wij ook niet gebonden aan vastgestelde adviesprijzen van leveranciers.
5.3 Hoe lang bestaat Cristallo al?

Cristallo bestaat in de huidige vorm sinds januari 2007 met Nederland en België als richtmarkten.

In 2010 volgde de uitbreiding naar Duitsland, in 2011 werd het assortiment uitgebreid met kralenplanken.

2016 was het jaar dat de webshop met complete mozaïekpakketten, óók voor volwassenen, startte: www.mozaiekpakket.nl.

In 2020 zijn we gestart met www.patronenkleuren.nl, een creatieve webshop met Zentangle-patronen om in te kleuren.

6 Klachten / retour sturen
6.1 Hoe kan ik het beste mijn klacht kenbaar maken?

Uiteraard proberen wij onze diensten naar behoren te doen. Vervelend als er dan toch iets niet goed mocht gaan.
 
Mocht u een klacht over onze diensten / producten hebben, meld deze dan z.s.m. per e-mail aan ons. Mocht u liever persoonlijk contact hebben, dan kunt u ook bellen met ons algemene telefoonnummer.

Onze medewerkers bekijken uw melding en er wordt direct naar een oplossing gezocht.

Onze gegevens:
E-mail: [email protected]
Telefoon: 013-4553960 

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging of bieden we direct een oplossing. Afhankelijk van het soort probleem zal dit per e-mail of telefonisch gebeuren.
 
Wij zullen uw klacht binnen 3 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

6.2 Herroepingsrecht

Heeft u uw aankoop reeds ontvangen, maar wilt toch nog afzien van de koop, dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons per e-mail te melden. Vervolgens dienen de producten binnen 14 dagen aan ons retour gezonden te worden.

Na ontvangst van de retouren, worden de aankoopkosten, incl. evt. verzendkosten voor het verzenden naar u toe, gecrediteerd en binnen 3 werkdagen aan u overgemaakt.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, wijzen wij u op het herroepingsformulier op de laatste pagina van onze algemene verkoopvoorwaarden. Gemakshalve vermelden wij hieronder de voorwaarden m.b.t. herroepingsrecht, zoals die ook vermeld staan in de Algemene voorwaarden:

Artikel 9 – Verplichtingen van Cristallo bij herroeping

  1. Als Cristallo de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. Cristallo vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Cristallo in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Cristallo aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. Cristallo gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Cristallo de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.